Pár slov o mě

Jsem maminka malého ďáblíka Michálka a objevila jsem v sobě skrytou vášeň - čtení :)
Tento blog je o mém životě na mateřské a knihách.




Jsem i na facebooku: Čtení mezi plenkami

sobota 6. května 2017

Håkan Nesser - Karambol

   

     Clausen je na firemním večírku, na kterém se docela opije. Množství vypitého alkoholu mu však nezabrání sednout za volant a jet domů svým automobilem. Po cestě srazí mladého chlapce, který se vrací od své dívky pěšky, jelikož mu ujel autobus.... Clausen si nějak neuvědomuje co provedl, vystoupí z auta, odtáhne chlapce dál od vozovky, nasedá zpět do vozu a jede domů. Ráno se probudí s pocitem, který mu není zrovna příjemný. Jak by taky mohl, vždyť zabil lidskou bytost. Ale snaží se tím neznepokojovat, vždyť za chvíli se o tom přestane mluvit. 
     Po čase mu však přijde domů dopis, který mu sděluje, že někdo o jeho nehodě ví a požaduje 150 guldenů za mlčení. Clausen peníze sežene a odnese je na místo určení - do Trattoria Commedia u golfového hřiště v Dikkenu, před jehož parkovištěm si však počká na onu hrozbu a člověka, který mu měl dopis napsat a jemuž měl zaplatit za mlčení, zavraždí. 
     Ten člověk je Erich Van Veeteren, syn bývalého komisaře. Policie usilovně pracuje na dopadení vraha, ale nemá dostatek stop, které by k němu vedly.
Clausenovi dorazí další dopis, z  čehož vyplývá, že jeho hrozba stále chodí po světě a nyní už ví i o Van Veeterenově vraždě...
     Clausen se se svými trablemi svěří své milence, ale nakonec zavraždí i ji. 

Dokáže najít svého pravého vyděrače? Podaří se policii vypátrat člověka, který v poměrně krátké době dokázal zavraždit tolik dalo by se říct nevinných lidí? Podaří se jim zajistit dostatek stop a důkazů, aby usvědčili pravého vraha?




Kniha Karambol je prvním dílem Håkana Nessera, které jsem měla tu možnost si přečíst. Ale mě bohužel neoslovila. Již od prvních stránek jsem věděla, ze budu mít velký problém knihu dočíst. Některé pasáže byly zbytečně dlouhé, zahrnovaly příliš mnoho detailů, nudily mě. Zalíbení si v knize najdou čtenáři, kteří nepotřebují u čtení moc přemýšlet a kteří si knihu z krimi žánru přečtou jen zřídka. Já osobně jsem s knihou opravdu bojovala, od začátku až do konce, musela jsem se do čtení nutit. Tentokrát jsem při výběru recenzního výtisku sáhla opravdu vedle. Ale věřím, že se najdou takoví, které kniha zaujme a nadchne. Přeci jen - sto lidí, sto chutí.

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství MOBA.

Žádné komentáře:

Okomentovat